Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Tylko sprawdzone hamulce!

Skontaktuj się z nami: zaloguj

Sklep otwarty od poniedziałku do piątku, 9:00 - 17:00

Wartość zamówienia: 0,00 zł
Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka
Ilość
Razem
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.
Razem produkty:
Dostawa:  Do ustalenia
Razem

Kategorie

Mieszanki cierne możemy podzielić na cztery grupy:

- mieszanki organiczne – standardowe mieszanki cierne stosowane w większości klocków hamulcowych. Do grupy tej zaliczamy klocki Ate Original, Zimmermann, EBC Black, Ferodo Premier itd.

- mieszanki semi-metaliczne (półmetaliczne) – to szeroka grupa klocków o podwyższonych parametrach która łączy zalety klocków organicznych m.in. ciche działanie, łagodne obchodzenie się z tarczami, brak konieczności rozgrzewania oraz mieszanek metalicznych m.in. wysoka odporność na przegrzewanie, wysoka skuteczność hamowania. Do tej grupy klocków zaliczmy EBC Green oraz Yellow Stuff, Hawk Performance HPS, HPS 5.0, LTS, Ferodo DS Performance, Ferodo DS2500, Galfer Sport FDT1055, Galfer Racing FDRT1066

- mieszanki metaliczne – mieszanki o charakterze typowo sportowym. Często wymagają wstępnego rozgrzania. Przy projektowaniu tych mieszanek głównym czynnikiem jest skuteczność. Takie czynniki jak hałas przy hamowaniu i zużycie tarcz schodzą na drugi plan. W tej grupie mieszanek należy mieć duże doświadczenie w doboru odpowiednich klocków hamulcowych do zapotrzebowań danego kierowcy. Nie zalecamy stosowania tych mieszanek do zastosowań drogowych.

- mieszanki ceramiczne – jest to grupa klocków w której można znaleźć zarówno klocki o standardowych parametrach, takich jak odporność na przegrzewanie czy skuteczność hamowania, oraz klocki o podwyższonych parametrach. Do pierwszej grupy zaliczamy np. Ate Ceramic, Jurid White czy TRW DTEC. Zaletami tych klocków jest obniżone pylenie, a także dużo mniejsze zużycie zarówno tarcz jak i klocków. Do mocnych, luksusowych samochodów zaprojektowano klocki ceramiczne o podwyższonych parametrach np. EBC Red Stuff, Hawk Performance PC - jest to druga grupa klocków. Klocki te mają podwyższoną odporność na przegrzewanie oraz zwiększoną skuteczność hamowania. Żadne z tych klocków nie nadają się jednak do zastosowań sportowych, a także nie zalecamy łączyć ich z tarczami nacinanymi bądź nawiercanymi – dobrze pracują na tarczach gładkich. Klocków o mieszankach ceramicznych nie należy mylić z ceramicznymi układami hamulcowymi – zastosowane tam materiały diametralnie różnią się od tych zastosowanych w klockach ceramicznych do stosowania z tarczami żeliwnymi.

Którą mieszankę zatem wybrać? Odpowiedź nie zawsze jest taka prosta. Pierwszą kwestią przy doborze typu mieszanki jest dynamika jazdy oraz prędkości z jakimi jeździmy:

-jeżeli styl naszej jazdy można zakwalifikować do spokojnych lub umiarkowanych, a także nie jeździmy szybko wtedy polecamy skupić się na mieszankach organicznych lub ceramicznych.

-jeżeli natomiast nasz styl jazdy jest dynamiczny, zdarza się podróżować z prędkościami wyższymi niż dopuszczalne, warto przemyśleć zastosowanie mieszanek półmetalicznych.

Zawsze także można skontaktować się z nami - służymy pomocą i radą w doborze odpowiednich klocków.